luni, 31 martie 2008

Velvet Underground ON Food and Bar Magazine

Andy Warhol si Velvet Underground in Bucuresti


La o prima vedere pare a fi imposibil ca trupa rock Velvet Underground si managerul ei sa fie in capitala. Insa un club cu acelasi nume, pop art-ul si muzica anilor '70 da. Clubul are un concept inedit, este un building store si chiar si mai mult.

In cladirea unui fost hotel, din strada Stefan Mihaileanu, s-a deschis in luna decembrie clubul Velvet Undeground. Istoria lui, pentru ca deja are una, incepe acum un an, cand un grup de investitori italieni s-a decis sa intre pe piata auto din Romania, ca dealer de masini si motociclete. De aici si pana la Velvet Underground nu a fost decat un pas. "Problema majora a fost aceea ca nu gaseam un spatiu potrivit pentru expunerea masinilor, datorita preturilor exorbitante.

Dupa sase luni de cautari, am gasit aceasta cladire, care, prin modul in care este impartita, mi-a dat ideea de a-mi extinde afacerea. Show-room de masini si motociclete la parter, restaurant la etajul intai si club la subsol", explica managerul Gian Luca Gregis, extinderea unui proiect initial.

Ideea nu s-a rezumat doar la un simplu restaurant sau cafenea, ci a capatat o amploare care a inglobat si designul, moda, muzica si arta anilor '60-'70. "Practic, am vrut sa aducem la Bucuresti ceea ce credeam noi ca lipseste. Ni se parea si foarte simplu de derulat un astfel de proiect, piata parea extrem de receptiva, insa, dupa un timp, ne-am dat seama ca lucrurile nu stateau tocmai asa", spune Gian Luca.

Stilul pop

Image

Plecand de la amenajare, decorare, mobila si muzica, Velvet Underground este transpunerea stilului modern intr-o perioada in care post-modernismul este cuvant de ordine. Chiar si numele clubului este "imprumutat" de la formatia americana de rock a anilor '65-'70, iar designul clubului nu este altceva decat un tribut adus parintelui pop-art-ului, Andy Warhol.

Clubul este plin de elemente tipice perioadei respective si indiferent cat de greu a fost sa le aduca acolo, managerul se mandreste cu unicitatea lor in peisajul barurilor sau cluburilor bucurestene. Mesele, fotoliile, scaunele sau canapelele sunt in ton cu moda de atunci, dar, in acelasi timp, creeaza o similitudine subtila cu masinile si motociletele serie limitata expuse in vitrina de la parterul cladirii. Clientii pot avea insa surpriza ca de la o saptamana la alta decorurile sau mobilierul - toate aduse de la Milano - sa fie aranjate altfel in interiorul Velvet Undeground. Din loc in loc, fotografii ancorate pe peretii clubului aduc din nou aminte de Andy Warhol si al sau pop art. Poate unul dintre cele mai importante aspecte este acela ca absolut toate obiectele din club sunt de vanzare. Mai putin banana de la intrare, simbolul trupei rock Velvet Underground si, evident simbolul clubului, "in care am investit si vom investi, pentru ca dorim sa apara peste tot in Bucuresti", spune Gregis.

Designul interior, conceptului barului, de fapt ideea in sine a afacerii, apartine intru totul managerului, care a vrut sa aduca la Bucuresti "un loc unde oamenii sa se poata intalni, sa asculte o muzica buna si toate acestea la un pahar de vin Sassicaia.

Image

"Vinuri nobile si exclusivism"

Aici am vrut sa cream un club exclusivist, dar nu in sensul de a selectiona clientela in functie de criterii materiale, ci din punct de vedere al mentalitatii. De fapt, asta vrea sa aduca in prim plan clubul - mentalitatea anilor 70, "care noua ne place foarte mult si speram sa atragem aici clienti cu aceleasi principii", povesteste Gian Luca Gregis.

Tot cu mentalitatea are legatura si faptul ca managerii incearca sa promoveze puternic consumul de vin, in detrimentul celui de bere. Astfel, la Velvet Underground se gasesc nu mai putin de 40 de feluri de vinuri si spumante, de la Lambrusco si pana la Sassicaia, toate importate din Italia si situate pe diferite paliere de pret. Asta pentru ca, asa cum si Luca a sesizat, romanii sunt inca sensibili la pret. "Dar clientii nostri au ajuns la concluzia ca este mai ieftin totusi sa cumperi o sticla de vin, decat patru de bere. Sunt seri in care nu servim bere, pur si simplu, chiar daca este riscant, dar deocamdata incercam sa educam publicul."

Image

Managerii vor sa aduca schimbari si in ceea ce priveste calitatea si servirea cocktailurilor. "Am vizitat foarte multe localuri din Bucuresti si am sesizat ca nu exista doua locuri care sa semene macar, din punct de vedere al prepararii si calitatii cocktailurilor. Asa ca, avand poate si avantajul ca partenerul meu a lucrat sase ani ca barman, incercam sa aducem aici cunostintele noastre vestice in materie de preparare si servire."

Lista cocktailurilor insumeaza peste 60 de nume cunoscute sau mai putin cunoscute, care vin la masa insotite de popcorn sau chipsuri din partea casei. Gratuitatile fac si ele parte din pla-nurile managerilor, fiind urmate intr-un viitor apropiat de conceptul "happy hour".

"In Italia, acest mod de a atrage clientii este implementat de 15 ani, iar clientii stiu ca intr-un anumit interval orar pot manca orice, gratis. In Romania, insa, cred ca este relativ devreme sa introducem "happy hour", este de parere managerul. Dar pana la happy hour, Velvet Undergroud vrea sa se diferentieze prin servicii. "Altfel, unde ar mai fi value for money?"

Le serie limitate

Restaurantul care se va deschide la etajul intai al cladirii se anunta a fi unicat, iar patronii isi doresc sa fie primul de gen din tara. "Le serie limitate", caci asa se va numi, va merge pe ideea ca poti servi un pranz sau o cina deosebita, dar poti alege sa cumperi, tot din meniu, bijuterii, genti, chiar si masini sau motociclete, toate intr-un singur exemplar. De aici si numele restaurantului, dar si de la faptul ca fiecare masa, cu scaunele, tacamurile si vesela aferente sunt unicat. "Spatiul este intim si este format numai din separeuri, fiecare separeu fiind decorat si amenajat altfel. Restaurantul va avea o capacitate de maxim 35 de persoane", explica Gian Luca.

Bucataria nu este axata exclusiv pe meniul italian, ci va avea meniu international, de care se va ocupa unul dintre cei mai renumiti chefi din Italia. "Vom pune accent pe aspectul mancarurilor, pentru ca suntem de principiu ca degustarea se face intai cu ochii." Astfel, nu vor lipsi pastele sau fructele de mare, dar nici mancarurile sofisticate, "pentru cunoscatori." Deci, strategia este simpla: "mentinem serviciile si calitatea si oferim aici ceva cu totul special", conchide Gian Luca.

FROM: FOOD and BAR MAGAZINE

Niciun comentariu: